Logo: BIP Logo: Facebook
Logo: Urząd Gminy Reszel
 Dzisiaj jest: Piątek, 19 Kwiecień 2024 Imieniny: Adolfa i Tymona

Edukacja

Śladami Piastów – wycieczka do Wielkopolski

13 czerwca 2019r. uczniowie klas 5a i 5b, pod opieką wychowawczyń Małgorzaty Gardockiej i Jolanty Wasiluk wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Kruszwicy, Gniezna, Poznania i Biskupina. Trzecim opiekunem była pani Sylwia Ciesiun.
czytaj dalej

Wyprawa do malborskiej warowni

Wczesnym rankiem 7 czerwca 2019 roku uczniowie klasy V c oraz trzy uczennice z klasy V b wyruszyli na wycieczkę do Malborka. Dzień zapowiadał się wspaniale, humory dopisywały.
czytaj dalej

Ogólnopolski konkurs języka angielskiego Memory Master - edycja wiosenna 2019

Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego i oddziałów gimnazjalnych w Reszlu wzięli udział w wiosennej edycji Ogólnopolskiego Konkursu MEMORY MASTER.
czytaj dalej

SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA

W roku szkolnym 2018/2019 na lekcjach informatyki w klasach 4 i 8 oraz na zajęciach komputerowych w klasie 6, a także w klasach I-III wprowadziłam naukę programowania z wykorzystaniem aplikacji Pixblocks.
Została ona stworzona przez specjalistów z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aplikacja gwarantuje efektywną, kompleksową naukę programowania osobie w każdym wieku.
 
Jest to najprostsze narzędzie do nauki kodowania dające możliwość przyswajania wiedzy oraz rozwijanie umiejętności praktycznych poprzez zabawę – platforma wspiera kreatywność poprzez możliwość np. tworzenia autorskich gier. Narzędzie to nie tylko jest skupione na rozwijaniu informatycznych talentów, ale przede wszystkim na kreatywnym myśleniu.
 
Młodsi uczniowie – z klas 1-4 uczyli się programowania wizualnego, gdzie nie była potrzebna nawet umiejętność czytania. Starsi – najpierw poznawali blokowy język wizualny, a następnie przeszli do programowania tekstowego. Poznawali podstawy języka programowania Python , który jest wykorzystywany m.in. przez Nokię, NASA i Google. 
 
Lekcje z programowania cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Każdy mógł pracować we własnym tempie i według swojego pomysłu rozwiązywać różne zadania. Dzięki temu uczniowie rozwijali swoją samodzielność i kreatywność. Ponadto poszukiwanie rozwiązań prowokowało uczniów do samorzutnej współpracy i do dzielenia się z innymi swoimi pomysłami. Uczyli się przekonywać innych do swoich rozwiązań oraz uzasadniać słuszność i trafność swoich pomysłów. Bardzo chętnie też sobie wzajemnie pomagali. Na każdej lekcji panowała prawdziwa atmosfera wytężonej pracy.
 
Każdy uczeń pracował na indywidualnym koncie, a wyniki jego pracy zapisywały się online.
 
Dzięki osiągniętym wynikom i zaangażowaniu uczniów nasza szkoła otrzymała tytuł „Szkoła Mistrzów Programowania”.
 
Programwoanie tekstowe Programwoanie wizualne
 
Autor: Dorota Choromańska

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

2Galeria zdjęć: Programowanie

Wycieczka gimnazjalistów i ósmoklasistów do Małopolski - Wieliczka – Kraków – Zakopane – Oświęcim

W dniach 20 – 24 maja 2019r. gimnazjaliści z klasy III a z wychowawczynią p. Agnieszką Żyłą i ósmoklasiści z wychowawczyniami p. Magdaleną Baranowską oraz p. Agnieszką Migus udali się na wycieczkę do Wieliczki, Krakowa, Zakopanego i Oświęcimia. Czwartą opiekunką podczas wyjazdu była p. Iwona Krupowicz.
czytaj dalej

Majowe święta w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Reszlu

W ramach obchodów Święta Konstytucji 3 Maja i Święta Flagi, w naszej szkole podjęto działania mające na celu przybliżenie wartości patriotycznych.
29 marca odbyła się „żywa lekcja historii” pt.: „Polscy bohaterowie narodowi”.
czytaj dalej

Międzynarodowe spotkania w Chorwacji i Grecji w ramach projektu Erasmus plus realizowanego w Zespole Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu

Szkoła to coś więcej niż tradycyjne lekcje. To również wychowanie i poznawanie różnorodnych aspektów życia. Okazję do poznawania innych krajów, kultur, zawarcia nowych znajomości, przełamania barier językowych i osobowościowych, nauki tolerancji i stawania się odpowiedzialnym obywatelem Europy daje realizowany w Zespole Szkół im. M. Rataja w Reszlu projekt „Raising Responsible Citizen".
czytaj dalej

Uczennice Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Reszlu laureatkami i finalistkami wojewódzkich konkursów przedmiotowych!

Miło nam Państwa poinformować, że w roku szkolnym 2018/2019 nasze uczennice z oddziałów gimnazjalnych zdobyły w wojewódzkich konkursach przedmiotowych 2 tytuły laureata, gwarantujące zwolnienie z danej części egzaminu oraz tym samym najwyższy jego wynik oraz 2 tytuły finalisty. Natomiast z oddziałów szkoły podstawowej to 4 tytuły laureata, dające również uprawnienia do zwolnienia z egzaminu z danego przedmiotu i 7 tytułów finalisty.
czytaj dalej

21 marca 2019r. – Powitanie Wiosny w klasach IV – VIII i III GIM

 
21 marca 2019r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Reszlu w budynku przy ulicy Chrobrego 5a także witaliśmy Wiosnę.
Samorząd Uczniowski oraz nauczyciele zorganizowali różne konkursy. 
 
czytaj dalej

21 marca 2019r. - Powitanie Wiosny - klasy I-III

 
W tym roku szkolnym pierwszy dzień wiosny w naszej szkole dzieci z klas I - III obchodziły w sposób urozmaicony, ciekawy i kolorowy. 
 
czytaj dalej
1 2 3 4
Baner: Reszelski Budżet ObywatelskiBaner: rozklad-jazdy-autobusowBaner: NieruchomosciBaner: euslugi-buttonBaner: SesjeBaner: Unia EuropejskaBaner: Projekty realizowane ze Środków Państwowego Funduszu CelowegoBaner: Projekty realizowane ze Środków Rządowego Funduszu Inwestycji LokalnychBaner: Czyste powietrzeBaner: euslugiBaner: Polski ŁadBaner: Mapa Gminy ReszelBaner: polski ebazarekBaner: KominiarzBaner: Polska MultimedialnaBaner: AnkietaBaner: CittaslowBaner: Regionalny Ośrodek Wspierania Organizacji PozarządowychBaner: Krajowa mapa ZagrożeńBaner: StrazGranicznaBaner: WKU
Masz uwagi do naszej strony?
  • CAPTCHA
    CAPTCHA służy odróżnieniu narzędzi zautomatyzowanych udających ludzi od rzeczywistych ludzi i ma za zadanie uniemożliwić botom rozsyłanie spamu przez tak zabezpieczone formularze. Przepisz kod z obrazka. Wielkość liter ma znaczenie. Jeśli nie możesz odczytać kodu kliknij w obrazek. Niewykorzystany kod jest ważny przez 15 minut.
    Jeśli obrazek jest nieczytelny, to go kliknij, aby zmienić grafikę. Niewykorzystany kod jest ważny przez 15 minut.